Finále Paradrezurního poháru Hradištko

Pro letošní rok již sice sezóna skončila, nicméně před tím než ji úplně uzavřeme, dovolujeme si uveřenit milý report z proběhlého finále Paradrezurního poháru, které se v září konalo v Hradištku. Autorkou je naše paradrezurní jezdkyně, slečna Petra Vrátná.

Už je to tady!!!
V pátek 16. září nadešel alespoň mnou toužebně očekávaný den, kdy se naše ORIONSKÁ ekipa ve složení velký šéf MUDr. Zamrazilová, Romana Machálková, Jan Dekastello, Petra Vrátná vydává směr Hradištko u Sadské. Samozřejmě bez koně, našeho věrného přítele Lugána, by to nešlo, a tak ho "balíme" s sebou, i když mu jistě všichni jeho stájoví sousedé velmi závidí, že jede zas na další výlet - nu co se dá dělat, co se týká naší disciplíny paradrezura, tak máme já i můj kolega Honza udělaný "řidičák" zatím jen na Lugána. Hradištko nás v pátek vítá pěkným slunečným počasím a v podvečer přichází čas našeho startu, hurá do drezurního obdélníku. Na program je úloha Team test, já i Honza jedeme úlohu v kroku skupinu 1a. Honza je v této skupině klasifikovaný, pro mě je zatím klus nebo cval na koni bez lonže španělská vesnice, ale úlohu v kroku dávám, takže začínám v této skupině. Jedeme úlohu čtenou a naše GPS navigace, neboli čtenář úlohy, není pochopitelně nikdo jiný než paní doktorka. Musím na ni také prásknout, že je žena mnoha činů, takže kromě čtení jistě zvládá sledovat naše bravurní výkony, trhnout hrůzou, aby někdo z nás nespadl nebo s námi Lugáno obdélník neopustil. Vyhlášení výsledků našeho snažení přichází na řadu každý den vždy po dojetí všech závodníků a dokončení jejich úloh, a jak že se nám v pátek dařilo? Já jsem "ulovila" třetí místo v kategorii jezdců začínajících a nejezdících ve své klasifikační skupině, Honza v kategorii jezdců již zařazených obhajuje místo páté. Dostáváme floty a na výběr je několik koňských cen, všechny jsou líbivé, ale kterou vzít? K jejich výběru přivoláme odbornou poradkyni, no přeci naši paní doktorku. Její um a šťastná ruka vytahuje z koňských cen obal na podbřišník. Večer spokojeni, nikdo z nás nespadl, Lugáno šlapal jako značkové hodinky, "padáme za vlast" do "pelechů" na pokojích v pěkném místním penzionu. V noci se na Hradištko stáhla mračna, jedna bouřka za druhou a až do rána leje jako z konve. Venkovní opracoviště i obdélník se rázem mění spíše v plavecký bazén. Ovšem pořadatelé těchto závodů jsou na vše připraveni, takže drezurní obdélník během chvíle staví v kryté hale. Naše paradrezurní sobotní "meny" je úloha Individual. Opět se s Honzou chystáme na start. Jedeme ve stejných skupinách jako předešlý den, v kroku úlohu skupiny 1a. Ale, přátelé, na sobotu se asi špatně vyspal Lugáno, možná ho ze slámy vytlačil nějaký "hrášek" nebo jsou v tento den nějaké erupce? Při své jízdě marně brzdím Lugána v X při pozdravu na začátku úlohy a úspěšně projíždíme i další 4 sekundové zastavení v úloze, uf, jsem ráda, že alespoň na konec úlohy došel benzín a hurá, stojíme alespoň v pozdravu závěrečném. Mám to pro sobotu za sebou, Lugoš se na trať vydává ještě s Honzou.  Tak znovu u rampy nakládáme (tentokrít Honzu), Lugi byl jistě "dotankován" a jde se na věc. Úloha začíná dobře, dačí se zastavovat, ale zrada i v této jízdě, Honza se nám i přes funkční GPS (čtenář úlohy) odchyluje z vyjeté trati. Tentokrát je vyhlášení výsledků obou paradrezurních skupin společné, a tak se řadíme do dlouhé řady. Mrzí mě, že jsem až v jejím konci - místo 7, ale můj oddílový kolega je naštěstí nedaleko ode mě, místo 5. Není každý den posvícení, v neděli to ostatním natřeme v jízdě volné.
 A máme tady neděli, prosvítá sluníčko a vysušuje obdélník. Tento den je na co koukat, ještě před naším startem sledujeme kür, neboli volnou jízdu zdravých drezuristů od dětí na ponících až po juniory na velkých koních. Parádní podívaná a já si již od rána přemítám, jestlipak se i ve své volné jízdě "potkám" tak pěkně s hudbou jako to vidím u všech, které sledujeme. Čas letí a jde se na to, můj nástup do obdélníku doprovází hudba jistě profláknutá Pat a Mat, proč takhle volba, nu já a Lugi, tak držte palce, ať jako Pat a Mat nejedem celou úlohu. Honzu do obdélníku doprovází bubny, dobrý výběr, pěkná hudba i náš kůň je muzikální, takže si obě volné pěkně šlape do rytmu a užívá si s námi. Nastal konec třídenního boje a snažení. Já jsem v kategorii jezdců začínajících a nejezdících ve své klasifikační skupině na 3 místě, dostávám červený flot a také pěkný dost velký Paradrezurní pohár a Honza? Také paráda, v jezdcích klasifikovaných obhájil místo 6. Máme hodného koně i skvělou trenérku, takže jim tímto oběma děkuji a pevně doufám, že s námi paní doktorko i milý Lugísku budete ještě několik let.

Za report děkujeme Petře Vrátné!
Zveřejněno 25. 12. 2016